воскресенье, 31 января 2010 г.

Бізнес-процесс "Аналіз діяльносі та стратегічне планування" (ARIS eEPC)

Схеми та методика використання одного з бізнес-процессів Системи Управління Якістю наших державних підприємств.

1.1. Бізнес-процесс "Аналіз діяльності та стратегічне планування"



1.2. Бізнес-процесс "Самооцінка діяльності"

1.3. Бізнес-процесс "Стратегічне планування"


4.2. Методика виконання процесу
4.2.1. Прийняття рішення про проведення аналізу СМЯ (коментар до мал.1Пр.У-1-01).
Керівництво проводить постійне аналізування системи менеджменту якості для забезпечення її придатності, адекватності і результативності. Як один з інструментів аналізу використовується самооцінка підприємства у відповідності з критеріями Моделі досконалості ЄФУЯ .
Аналіз діючої у ВАТ „000” СМЯ  проводиться частково щоквартально на засіданнях Ради  Дирекції за результатами  виконання планів ВАТ „000”   та в повному обсязі на цій Раді  після завершення поточного року. Рішення про проведення аналізу приймається Дирекцією не пізніше, ніж за місяць до його початку. У рішенні вказується інформація, яка необхідна для аналізу, відповідальність за її надання і терміни надання.
4.2.2.Самооцінка діяльності (коментар до мал.2Пр.У-1-02).
4.2.2.1. Збір інформації для проведення самооцінки.
Самооцінка діяльності проводиться товариства у відповідності з критеріями Моделі досконалості ЄФУЯ.
Узагальненню підлягає наступна інформація :
- Інформація по критерію „лідерство”:
            а) підходи  лідерів до розробки  Місії, бачення, цінностей, етики;
            б) участь лідерів в забезпеченні розробки, впровадження та постійного удосконалення СМЯ;
            в) взаємодія лідерів із споживачами, партнерами та представниками суспільства;
            г)  поширення лідерами культури досконалості серед персоналу товариства;
            д) ідентифікація та керування організаційними змінами з боку лідерів.

- Інформація по критерію „політика і стратегія”:
            а) врахування при визначенні Політики і стратегії теперішніх і майбутніх потреб і очікувань зацікавлених сторін;
            б) врахування при визначенні Політики і стратегії інформації, отриманої через оцінку ефективності, дослідження, навчання та відповідну зовнішню діяльність;
            в) дії з розробки, перегляду та актуалізації Політики і стратегії;
            г)  дії з розповсюдження Політики і стратегії на мережу ключових процесів, поширення інформації про них ;
            Інформацію по критеріям „лідерство” і „політика і стратегія” готує 999.

            - Інформація по критерію „персонал”:
            а) підходи до планування, управління та вдосконалення людських ресурсів;
            б) підходи до визначення, розвитку та підтримки знань та компетенції персоналу;
            в) залучення персоналу до процесів удосконалення та надання йому повноважень;
            г)  підходи до ведення діалогу між персоналом і  товариством;
            д) винагородження та заохочення персоналу, піклування про нього.
            Інформацію по критерію „персонал” готують начальник відділу кадрів та соціального розвитку, Директор з економіки, Директор з охорони праці.

- Інформація по критерію „партнерство та ресурси”:
            а) управління зовнішніми партнерськими стосунками;
            б) управління фінансами – готує начальник фінансового відділу;
            в) управління нерухомістю, обладнанням та матеріалами –  готують технічний Директор, Директор з матеріально-технічного забезпечення, Директор з перспективного розвитку і інвестицій ;
г)  управління технологіями  - готують відповідальні за процеси кожен у своїй частині;
            д) управління інформаційними та інтелектуальними ресурсами – готують начальник управління інформаційних технологій та автоматизованих систем керування, Директор з корпоративної безпеки, технічний Директор.

- Інформація по критерію „процеси”:
            а) систематична розробка процесів та управління ними;
            б) удосконалення процесів з використанням інновацій;
            в) проектування та розробка послуг відповідно до потреб та очікувань споживачів;
            г)  виробництво, збут та обслуговування послуг;
            д) управління та розширення зв’язків зі споживачами.
            Інформацію по критерію „процеси” готують відповідальні за процеси кожен у своїй частині.

- Інформація про результати, що стосуються споживачів:
            а) показники рівня сприйняття;
            б) показники ефективності.
            Інформацію готує Директор з енергозбуту.

- Інформація про результати, що стосуються персоналу:
            а) показники рівня сприйняття;
            б) показники ефективності.
            Інформацію готує начальник відділу кадрів.

- Інформація про результати, що стосуються суспільства:
            а) показники рівня сприйняття;
            б) показники ефективності.
            Інформацію готує помічник Генерального директора по зв’язкам з громадськістю.

- Інформація про основні результати діяльності:
            а)   про основні показники результатів  діяльності;
            б)  про основні внутрішні показники виконання.
Інформацію готують Директор з економіки, технічний Директор, директор з енергозбуту.

4.2.2.2. Підготування рекомендацій і звіту.
Інформація, зібрана з різних джерел, зводиться працівниками відділу перспективного розвитку та впровадження нової техніки і технології.
Працівники зазначеного відділу проводять оцінювання  діяльності товариства по кожному підкритерію Моделі досконалості ЄФУЯ і виставляють загальну бальну оцінку. Фахівці 999 визначають сильні сторони  та області вдосконалення діяльності і формулюють  відповідні рекомендації. Результати  проведеної самооцінки формуються у звіт, який додається до загального звіту про функціонування СМЯ.

            4.2.3. Збір іншої інформації (коментар до мал.1, блок Пр.У-1-01).
Крім інформації, отриманої за результатами  самооцінки, при аналізі може розглядається така інформація:
-          Місія, Бачення, Основні цінності підприємства;
-          результати внутрішніх і зовнішніх аудитів системи якості – готує відділ перспективного розвитку та впровадження нової техніки і технології;
-          результати виміру параметрів процесів системи якості - готують відповідальні за відповідні процеси;
-          аналіз управління невідповідностями, коригувальними та запобіжними діями - готує відділ перспективного розвитку та впровадження нової техніки і технології;
-          результати виконання планів ВАТ „000”  - готують Директора за напрямками діяльності;
-          дії за результатами попереднього аналізу з боку керівництва – готує  Директор з перспективного розвитку  та інвестицій – Уповноважений з якості;
-          стан виконання завдань щодо  досягнення цілей підприємства - готують Директора за напрямками діяльності;
-          пропозиції по удосконаленню діяльності, у тому числі по новим коригувальним і запобіжним діям, змінам до Бачення, Політики, новим Цілям і планам.
Загальну координацію збору інформації здійснює 999.

4.2.4. Складання  звіту про функціонування СМЯ.
Інформація, зібрана з різних джерел аналізується уповноваженим  представником  Генерального директора з якості і оформлюється у  загальний звіт.
 Звіт має наступну структуру:
            а) результати дій за підсумками попереднього аналізу СМЯ з боку керівництва;
            б) аналіз виявлених невідповідностей (із класифікацією по типах невідповідностей, підрозділам, процесам);
            в) аналіз результативності коригувальних і запобіжних дій;
            г)  результати  проведення самооцінки за критеріями  Моделі досконалості ЄФУЯ.
            д) пропозиції по вдосконалюванню діяльності, у тому числі по новим коригувальним і запобіжним діям, змінам до Бачення, Політики, новим Цілям і планам.
Цей звіт доводиться уповноваженим  представником  Генерального директора з якості членам Дирекції не пізніше чим за тиждень до проведення Ради Дирекції .

4.2.5. Стратегічне планування (коментар до мал.3 Пр.У-1-03).
На підставі аналізу функціонування СМЯ з боку керівництва Радою Дирекції розробляється перша редакція проекту Політики ВАТ „000” та визначаються цілі товариства на новий період планування. Кожний із членів Дирекції  дає пропозиції по основним напрямкам розвитку ВАТ „000”, які спрямовані на підвищення задоволеності споживачів і інших зацікавлених сторін та на досягнення основних цілей ВАТ „000”. За результатами  вивчення звіту приймаються рішення по удосконаленню діяльності на підставі  проведеної самооцінки діяльності підприємства і  визначених сильних  і слабких сторін  товариства.
Розробленні в рамках аналізу системи менеджменту якості проект Політики                ВАТ „000”  передається для обговорення в усі підрозділи. Пропозиції щодо до їх змін, подані підрозділами, узагальнюються  фахівцями відділу перспективного розвитку та  впровадження нової техніки та технології, на підставі них при необхідності вносяться корегування до проекту Політики підприємства.
При цьому перевіряється відповідність проекту Політики наступним вимогам:
-                      відповідність потребам споживачів  і іншим зацікавленим сторонам, а також нормативним вимогам;
-                      наскільки вона є реальною, може бути виконана за допомогою наявних ресурсів ВАТ „000”;
-                      наскільки вона  може сприяти удосконаленню найбільш слабких і важливих для зацікавлених  сторін напрямків   діяльності  ВАТ „000”.
На основі Політики розробляються  узгоджені з нею вимірювані Цілі та необхідні Ресурси.
При формулюванні цілей керівництво товариства враховує поточні значення відповідних показників, дані проведеної самооцінки, дані з аналізування показників діяльності інших організацій, та визначає ресурси, необхідні для їх реалізації.
Цілі, як правило, є значеннями основних показників результативності і ефективності СМЯ.  При цьому вимірні цілі на наступний рік, як правило, повинні перевищувати рівень, досягнутих у попередньому році.
Для кожної з установлених Цілей визначаються процеси, які впливають на її досягнення. Шляхом декомпозиції загальних Цілей підприємства встановлюються вимірювані цілі для цих процесів, визначається схема їхнього моніторингу, що відображується в РП відповідних процесів.
Політика та Цілі  затверджуються Генеральним директором ВАТ „000 і до відома всього персоналу ВАТ „000”.
Процес розробки фінансового плану (Пр.У-1-04) Товариства наведений на мал.4 Пр.У-1-04. Фінансовий план містить фінансову, витратну та доходну частини.

Багаторічний перспективний план розвитку Товариства  розробляється на п’ять років проектним інститутом на підставі замовлення, яке готує Технічна рада.
На підставі Багаторічного  перспективного  плану  розвитку Товариства  формується  Інвестиційна програма. 
Процес Розробки інвестпрограми Пр.У-3-01 описаний  в  Регламенті процесу РП У-3.
Процес формування консолідованого платіжного бюджету Пр.У-2-01 описаний  в  Регламенті процесу РП У-2.
            Після затвердження  інвестиційної програми у разі необхідності плани  можуть бути переглянути. Відкориговані плани аналізуються  директором за відповідним напрямом діяльності і Генеральним директором з метою визначення, чи дозволить їх виконання досягти всіх запланованих цілей  підприємства. Якщо для деяких цілей у сфері якості такої впевненості немає, вони можуть бути переглянуті. 
Після того, як плани затверджується Генеральним директором, вони доводяться до відома відповідних підрозділів ВАТ „000”.

---- Реклама ---------
Продається база даних ARIS з описанними процессами підприємства, дата актуальності 2006 рік. Ваші пропозиції та запити на більш детальну інформацію залишайте у коментарях до цього повідомлення.
------------------------

Статьи по теме:



Комментариев нет:

Отправить комментарий